TYDZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
W związku z przypadającym 21 lutego Dniem Języka Ojczystego oraz Międzynarodowym Dniem Pisarzy, który świętujemy 3 marca, zorganizowaliśmy w naszej szkole Tydzień Języka Ojczystego. Tematem przewodnim imprezy był Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, a jej organizacją zajęła się biblioteka szkolna we współpracy z samorządem uczniowskim.
W ramach projektu uczniowie klas gimnazjalnych oraz siódmej i ósmej szkoły podstawowej wzięli udział w cyklu konkursów:
- konkursie wiedzy „Znam Pana Tadeusza A. Mickiewicza” (trzyosobowe reprezentacje klas),
- konkursie ortograficznym „O Pióro Dyrektora Szkoły” (konkurs indywidualny dla wszystkich uczestników),
- konkursie fotograficznym „Pan Tadeusz. Zatrzymane w kadrze”(konkurs indywidualny).
Na lekcjach języka polskiego i wychowawczych uczniowie omawiali epopeję, przygotowali plakaty, oglądali film Andrzeja Wajdy. Biblioteka szkolna zorganizowała wystawy poświęconą życiu i dziełu Mickiewicza, a uczennica klasy 3a wykonała bardzo ciekawe zdjęcia inspirowane opisami przyrody z „Pana Tadeusza”.
Punktem kulminacyjnym Tygodnia Języka Ojczystego był – wzorem utworu Mickiewicza – polonez odtańczony przez młodzież z samorządu uczniowskiego na dziedzińcu szkoły, pod bacznym wzrokiem wszystkich uczniów szkoły, przypatrujących się z okien, a następnie uczta, podczas której dyrektor Adrian Wośkowiak ogłosił wyniki konkursów i pogratulował zwycięzcom. Na zakończenie wybrani uczniowie czytali fragmenty epopei, fakt ten był inspiracją do dyskusji na temat utworu, realiów czasów minionych i współczesnych i w ogóle gustów czytelniczych młodzieży.
Oto zwycięzcy:
konkurs wiedzy – Im. -kl.3c, IIm. -3a, IIIm. -3d;
konkurs ortograficzny – Im.- Julia Domarecka, IIm.- Weronika Nowak, IIIm.- Milena Popławska;
konkurs fotograficzny – Im.-Patrycja Lentner, IIm.-Martyna Mazurkiewicz, III m.-Amelia Kuśnierz. Gratulujemy.
Taneczne popisy uczniów stały się wielkim wydarzeniem, podobnie jak uczta z pysznymi babeczkami i sernikiem, ale impreza była przede wszystkim ciekawym sposobem na propagowanie czytelnictwa, motywowaniem uczniów do samodzielnego zdobywania informacji, zachętą do korzystania ze zbiorów biblioteki oraz twórczego spędzania wolnego czasu.