Akcja promująca czytelnictwo
GŁOŚNE CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA
Pod takim hasłem odbyła się w ogólnoszkolna akcja biblioteki SP1 promująca czytelnictwo. Inspiracją był konkurs ogłoszony przez Biedronkę – można było zawalczyć o 3000 zł na doposażenie biblioteki. Postanowiliśmy spróbować, pieniędzy niestety nie zdobyliśmy, ale mimo to podjęte działania przyniosły wiele radości i korzyści dla uczniów.
Biblioteka ogłosiła trzy konkursy: pierwszy pt.: „Piękne czytanie” dla uczniów klas czwartych i piątych. Wzięło w nim udział ponad dwadzieścia osób, które czytały fragmenty ulubionych książek, a jury, w skład którego weszły uczennice z klas trzecich gimnazjum, wyłoniło zwycięzców: Konstantego Smyklińskiego, Julię Kotecką, Zuzannę Sobczak, Aleksandrę Czulak, Zuzannę Kaczmarską.
Drugi konkurs, tym razem fotograficzny, pt.: „Z książką mi do twarzy” skierowany był do wszystkich uczniów naszej szkoły i rzeczywiście cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło prawie trzydzieści zdjęć, niektóre naprawdę zaskakiwały oryginalnością ujęcia tematu. Laureatami zostali: Amelia Kuśnierz, Justyna Bródka, Zuzanna Szuciak, Zuzanna Jackowiak, Julia Domarecka, wyróżniono: Bartosza Przywitowskiego, Aleksandrę Franczuk, Patryka Piejkę.
Najmłodsi uczniowie stworzyli komiksy i ilustracje do przygód Słodziaków, ich prace mogliśmy podziwiać na szkolnych korytarzach.
Odbyła się także akcja informacyjna dla rodziców, ustawiono ekspozycję informującą o naukowo stwierdzonych korzyściach z głośnego czytania dzieciom.
Punktem kulminacyjnym Dnia Głośnego Czytania była impreza czytelnicza dla uczniów klas pierwszych i drugich. Do szkoły przybyli ulubieni bohaterowie z dziecięcych książek-Kubuś Puchatek i przyjaciele (w tych rolach świetnie sprawdzili się starsi koledzy, stroje uszyła jedna z mam), którzy zabrali zebranych na wyprawę do Stumilowego Lasu. Były piosenki, konkursy, zagadki literackie. Fragmenty książek czytali także rodzice zaproszeni na uroczystość i pan dyrektor Adrian Wośkowiak.
Reakcja dzieci biorących udział w zabawie jest najlepszym podsumowaniem i odpowiedzią, czy akcja była udana. Wraz z dzwonkiem na przerwę do biblioteki szkolnej wbiegły tabuny maluchów, które zapragnęły wypożyczyć książki wykorzystane podczas czytania głośnego, konkursów i zagadek.