Ładowanie


Cytat dnia:  eek "Nie ma większej radości dla głupiego, jak znaleźć głupszego od siebie. "wink   Aleksander Fredro

DANE
Gimnazjum w Witnicy
ul. Plac Wolności 7
66-460 Witnica

tel. 095 7515220

gim.witnica@wp.pl

BIULETYN

Dla_przyszłego_pierwszaka

PROGRAMY
(ocenianie, klasyfikacja)

ocenianie klasyfikacja_semestralna klasyfikacja_sem_nowa


INFORMACJE
+ Kadra
+ Kalendarz
+ Koła zainteresowań
+ O nas
+ Plan lekcji
+ Podręczniki
+ Procedury postępowania
+ Program wychowawczy
+ Projekt edukacyjny
+ Rada Rodziców
+ Regulamin Szkoły
 -  Samorząd Uczniowski
+ Spotkania z Rodzicami
+ Statut szkoły
+ System Oceniania
+ Uczniowie

WYDARZENIA
+ Akademie
+ Akcje charytatywne
+ Biblioteka
+ Blok humanistyczny
+ Blok mat.-przyrodniczy
+ Egzamin gimnazjalny
+ Kampania Trzeźwości
+ LOP
+ Projekty
+ Sport
+ Wycieczki
+ Z życia szkoły

GAZETKA
"Witnicki gimnazjalista" w formie elektronicznej
 
gazetka.gif

Licznik

   odwiedzający

   odwiedzających online


Samorząd Uczniowski - konkursy

Ogólnoszkolny Konkurs
dla uczniów Gimnazjum im. Ludzi Pojednania w Witnicy
„Czym są dla nas symbole narodowe?”

rok szkolny 2008/2009

 

Organizatorem konkursu są:

-Elżbieta Wojnicka

-Iwona Flaszyńska

we współpracy zinnymi nauczycielami Gimnazjum im. Ludzi Pojednania w Witnicy.

 

I. Celem Konkursu jest:

·zainteresowanie wiedzą pozwalającą na zachowanie pamięci historycznej,

·zainteresowanie symboliką narodową, dziedzictwem kulturowym, językiem, kulturą literacką i artystyczną, wartościami moralno-społecznymi oraz ich znaczeniem w życiu narodu i państwa,

·kształtowanie wewnętrznej potrzeby poznania istoty wartości narodu, ojczyzny, patriotyzmu, państwa, pokoju,

·uświadomienie i zrozumienie roli wartości narodowo-patriotycznych w życiu człowieka, grup i wspólnot społecznych oraz ich akceptacji,

·włączenie wartości narodowo-patriotycznych we własną hierarchię wartości, wyznaczając im znaczące miejsce,

·kształtowanie cech osobowościowych decydujących o charakterze narodowym,

·promowanie postaw aktywnych, twórczych, zaangażowanych wobec wartości narodowo-patriotycznych.

·Integracja zespołów klasowych

 

II. Uczestnicy:

·wszystkie klasy gimnazjum (część zespołowa)

·uczniowie wszystkich klas gimnazjum (prace indywidualne)

 

III. Tematyka Konkursu

Tematyka konkursu winna koncentrować się wokół hasła: „Kultura polska na tle tradycji europejskiej”

Tematyka dla poszczególnych przedziałów wiekowych:

a)Klasy pierwsze- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie pierwszej

b)Klasy drugie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie drugiej

c)Klasy trzecie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie trzeciej

Ponadto wszystkie klasy: symbole narodowe, państwowe.

 

IV. Struktura iszczegółowy opis konkursu:

 

KONKURS MIĘDZYKLASOWY (etap pierwszy)

 

W tej części konkursu biorą udział wszystkie klasy Gimnazjum im. Ludzi Pojednania w Witnicy.

 

1.Lekcje wychowawcze „Najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków”

 

W ramach lekcji wychowawczych zostaną przeprowadzone zajęcia pod tytułem „Najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków”. Zajęcia będą prowadzone przez uczniów z kółka europejskiego. Pod koniec każdego spotkania w klasie odbędzie się krótki test, z przeprowadzonych zajęć.

 

2.Wystrój klasy

 

W tej konkurencji poszczególne zespoły klasowe mają za zadanie przygotować jak najciekawszy wystrój gabinetu. Klasy przygotowują wystrójw terminie: 19-28 listopada 2008 roku, wg zasady:

a)Klasy pierwsze- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie pierwszej

b)Klasy drugie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie drugiej

c)Klasy trzecie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie trzeciej

 

Ponadto wszystkie klasy: symbole narodowe, państwowe.

 

Wystrój gabinetu będzie oceniany przez komisję w składzie:

Bogumiła Andruszko

Elżbieta Domeracka

Elżbieta Wojnicka

Iwona Flaszyńska

W dniach 2-3.12.2008.

 

Komisja przyznaje punkty poszczególnym klasom od 1 do 8 (w przypadku klas pierwszych od 1 do 7), przy czym każdą z cyfr może przyznać tylko jednej klasie. Klasy będą oceniane z uwzględnieniem podziału na klasy pierwsze, drugie i trzecie.

 

Wystrój klas pozostaje do 15 grudnia 2008.

 

3.Wesoła szkoła- „Dzień szczególnie polski”

 

Konkurs będzie przeprowadzony 6 listopada 2008 roku. W ramach etapu Wesołej Szkoły uczniowie i wychowawcy przygotowują stroje związane z tematyką konkursu. Komisja (Rada Samorządu Uczniowskiego), oceniać będzie ilość osób przebranych całkowicie (2 punkty za każdą osobę) i ilość osób posiadających element stroju (1 punkt za każdą osobę). Komisja uwzględni stan klasy- klasy mniej liczne też mogą wygrać.

 

4.Konkurs wiedzy- test

Na podstawie przeprowadzonych lekcji wychowawczych oraz wystroju klas zostanie opracowany test (przez E. Wojnicką i I. Flaszyńską), który będą pisać uczniowie wszystkich klas. Termin: 10-12.12.2008

Uczniowie rozwiązują test wiedzy, i tak:

a)Klasy pierwsze- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie pierwszej

b)Klasy drugie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie drugiej

c)Klasy trzecie- najważniejsze zabytki kultury i wkład polskiego społeczeństwa w rozwój kultury, myśli i wartości Europejczyków, związane z materiałem nauczania historii Polski w klasie trzeciej

ponadto każdy test będzie zawierał pytania dotyczące symboli i świąt narodowych i państwowych..

 

W tej części ważne jest, aby jak największa ilość uczniów z danej klasy uzyskał dużą ilość punktów.

 

WYNIKI KONKURSU

Wyniki poszczególnych części konkursu oraz wyniki całościowe zostaną opublikowane poprzez wywieszenie na tablicy SU oraz w pokoju nauczycielskim



Uwaga!!!

Drodzy Uczniowie,

Samorząd Uczniowski ogłasza konkurs na najlepszy projekt mundurku szkolnego.

To od Was będzie zależało, jaki ubiór włożycie od przyszłego roku. Spódniczka w kratkę, biała bluzeczka, a może kamizelka i krawat? Czekamy na Wasze pomysły i liczymy na wiele ciekawych propozycji.

 

Regulamin konkursu

  1. Udział w konkursie może wziąć każdy uczeń szkoły.
  2. Forma projektu-praca plastyczna (kartka formatu A4;A3)
  3. W projekcie należy uwzględnić:

- strój dla dziewcząt i chłopców

- kolory stroju

- elementy składowe

- materiał

- koszty

- praktyczność stroju (w zależności od pory roku, uroczystości)

- prostota wykonania

 

Prace należy składać do 8 maja 2007 roku w bibliotece szkolnej u Pani A. Sikorskiej.

Prace oceniać będzie komisja w składzie:

- Rada Samorządu Uczniowskiego

- Opiekun Samorządu Uczniowskiego

- Dyrektor szkoły

- Przewodnicząca Rady Rodziców

- Nauczyciel sztuki

- Pedagog szkolny

Termin rozstrzygnięcia konkursu to 15 maj 2007r.

 

Za najciekawsze projekty przewidziana jest nagroda rzeczowa!!!

Liczymy na Wasze pomysły. Kto wie może to właśnie Twój mundurek za rok włoży cała szkoła??

 

Życzymy powodzenia i miłej zabawy!

SamorządUczniowski


Data utworzenia: 21/04/2007 @ 01:37
Ostatnie zmiany: 30/11/2008 @ 17:32
Kategoria : Samorząd Uczniowski


podglšd wydruku podglšd wydruku     Wersja do druku Wersja do druku


Panel

 Number of members 27 members


Użytkownicy online

( nikt )

Szukaj





Sonda
Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
 
Trenuję ulubione dyscypliny sportowe, ćwiczę
Czytam książki, czasopisma
Oglądam telewizję
Słucham muzyki
Odrabiam lekcje, uczę się
Gram w gry komputerowe
Serfuję w sieci
Wyniki

Kalendarz


Akcje
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła"



www.edukator.org.pl
spd.gif
mammarze.jpg
grosz.gif

pajacyk

^ Góra ^

  (c) Witnica 2006-2009, JP

Strona załadowana w 0.01 sekundę