Ładowanie


Cytat dnia:  eek "Nie ma większej radości dla głupiego, jak znaleźć głupszego od siebie. "wink   Aleksander Fredro

DANE
Gimnazjum w Witnicy
ul. Plac Wolności 7
66-460 Witnica

tel. 095 7515220

gim.witnica@wp.pl

BIULETYN

Dla_przyszłego_pierwszaka

PROGRAMY
(ocenianie, klasyfikacja)

ocenianie klasyfikacja_semestralna klasyfikacja_sem_nowa


INFORMACJE
+ Kadra
+ Kalendarz
+ Koła zainteresowań
+ O nas
+ Plan lekcji
+ Podręczniki
+ Procedury postępowania
+ Program wychowawczy
+ Projekt edukacyjny
+ Rada Rodziców
+ Regulamin Szkoły
+ Samorząd Uczniowski
+ Spotkania z Rodzicami
+ Statut szkoły
+ System Oceniania
+ Uczniowie

WYDARZENIA
+ Akademie
+ Akcje charytatywne
+ Biblioteka
+ Blok humanistyczny
+ Blok mat.-przyrodniczy
 -  Egzamin gimnazjalny
+ Kampania Trzeźwości
+ LOP
+ Projekty
+ Sport
+ Wycieczki
+ Z życia szkoły

GAZETKA
"Witnicki gimnazjalista" w formie elektronicznej
 
gazetka.gif

Licznik

   odwiedzający

   odwiedzających online


Egzamin gimnazjalny - próbny 2006

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA

58% badanych umiejętności zawartych w arkuszu egzaminacyjnym to umiejętności dla uczniów trudne i bardzo trudne (dla porównania – egzamin próbny 69%) a aż 79% umiejętności nie zostało opanowanych na poziomie zadowalającym.       

            Średni współczynnik łatwości za cały arkusz dla ogółu zdających wyniósł p=0,40, a więc test okazał się trudny.

Zestawienie w jednej tabeli średnich współczynników łatwości dla badanych obszarów ułatwia dokonanie porównania osiągnięć poszczególnych klas.

 

Średni współczynnik łatwości

cały arkusz

w tym dla:

obszar I

obszar II

obszar III

obszar IV

szkoła

0,40

0,44

0,53

0,40

0,12

III A

III B

III C

III D

III E

III F

III G

III H

0,45

0,36

0,51

0,27

0,38

0,28

0,43

0,44

0,48

0,42

0,63

0,28

0,49

0.31

0,43

0,50

0,57

0,47

0,61

0,37

0,43

0,36

0,57

0,53

0,47

0,35

0,50

0,31

0,39

0,28

0,43

0,44

0,16

0,07

0,12

0,06

0,09

0,07

0,21

0,14

 
WNIOSKI

Z analizy wyników testu wnioskować można, iż w żadnym z obszarów uczniowie nie opanowali umiejętności w stopniu zadawalającym. Sprawność testowa z egzaminu wyniosła 40% co daje wynik wyższy o 6% niż w ubiegłym roku (wynik z egzaminu próbnego 2004 r)oraz sytuuje wynik średni uczniów 19,5 pkt w staninie 4 opisanym jako średni . Na wyższym poziomie opanowali uczniowie umiejętności badane z obszaru II – o !8% w stosunku do roku ubiegłego, oraz z obszaru III o 6%, w obszarze IV obserwujemy spadek aż o 13%.

Wyszukiwanie i stosowanie informacji (obszar II) uczniowie opanowali najlepiej spośród badanych obszarów (p=0,53 ).

W miarę dobrze posługują się terminami i pojęciami z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (obszar I, p=0,5).

Bardzo niski wynik jednak uzyskali uczniowie w zakresie tworzenia planu rozwiązania i przeprowadzenia ciągu obliczeń, aby go realizować (obszar IV/4, =0,05) oraz opracowywania otrzymanych wyników i przedstawiania ich w czytelnej formie. Niezbędne jest wobec tego rozwiązywanie bardzo wielu zadań problemowych, w których uczeń samodzielnie planuje i rozwiązuje problem. Od uczniów powinniśmy również wymagać uzasadniania otrzymywanych wyników. Należy zwiększyć liczbę zadań, w których uczeń ma możliwość posłużenia się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych oraz analizy zależności funkcyjnych.

 


Data utworzenia: 07/11/2006 @ 21:45
Ostatnie zmiany: 07/11/2006 @ 21:48
Kategoria : Egzamin gimnazjalny


podglšd wydruku podglšd wydruku     Wersja do druku Wersja do druku


Panel

 Number of members 27 members


Użytkownicy online

( nikt )

Szukaj





Sonda
Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
 
Trenuję ulubione dyscypliny sportowe, ćwiczę
Czytam książki, czasopisma
Oglądam telewizję
Słucham muzyki
Odrabiam lekcje, uczę się
Gram w gry komputerowe
Serfuję w sieci
Wyniki

Kalendarz


Akcje
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła"



www.edukator.org.pl
spd.gif
mammarze.jpg
grosz.gif

pajacyk

^ Góra ^

  (c) Witnica 2006-2009, JP

Strona załadowana w 0.01 sekundę